Placebo

Placebo… Je houdt er van of je vindt het niks. Of je vindt een deel van de muziek geweldig en de rest wat minder, zoals ik. Onderstaande nummers horen in mijn ‘geweldig’ categorie.

I feel you
Your sun it shines
I feel you
Within my mind
Lyrics

Dry your eye
Soulmate dry your eye
Cause soulmates never die
Lyrics

Wedding bells ain’t gonna chime
With both of us guilty of crime
And both of us sentenced to time
And now we’re all alone
Lyrics

Breathe me every time you close your eyes
Taste me every time you cry
This memory will fade away and die
Just for today, breathe me and say goodbye
Lyrics

En natuurlijk….

I’m unclean, a libertine
And every time you vent your spleen,
I seem to lose the power of speech,
Your slipping slowly from my reach.
You grow me like an evergreen,
You never see the lonely me at all
Lyrics

Over Placebo
Placebo is een alternatieverock-/glamrockband uit het Verenigd Koninkrijk, bestaande uit de Amerikaans-Schotsezanger-gitarist Brian Molko, de Zweedse bassist Stefan Olsdal en drummer Matt Lunn.

Placebo werd in 1994 opgericht in Londen, maar heeft zijn wortels in het Groothertogdom Luxemburg, waar zanger/gitarist Brian Molko en gitarist/bassist Stefan Olsdal op een internationale kostschool zaten. De twee hadden dan nog niet zo veel met elkaar op.

Op 17-jarige leeftijd vertrok Molko naar Londen. Hij ging toneel studeren aan de Goldsmiths Academy. In diezelfde periode komt hij Olsdal weer tegen. Samen met hun gezamenlijke vriend Robert Schulzberg besluiten ze een band te beginnen, die ze Ashtray Heart noemen. Later wordt de band omgedoopt tot Placebo en in 1997 wordt drummer Schulzberg vervangen door Steve Hewitt.

In 1995 komt de eerste single, Bruise Pristine, uit, onder het onafhankelijke label Fierce Panda Records. Als gevolg hiervan krijgt de band veel aanbiedingen van andere labels, en in februari 1996 komt Come Home uit op het label Deceptive Records. In 1996 tekent de groep bij Hut Recordings, en belanden enkele demo’s bij David Bowie, die zo onder de indruk is van het materiaal dat hij het trio aantrekt als voorprogramma voor zijn eigen optredens. Verder lezen

Placebo website
Placebo op YouTube

Plaats een reactie